woensdag 5 januari 2011

Review: Vaseline hand & nail handcrème

Nu het al een hele tijd zo koud is heeft je lichaam extra verzorging nodig. Dat doe je natuurlijk met bodylotions of butters, maar je handen mag je ook niet vergeten. In de winter heb ik heel erg last van droge handen en met name rond mijn nagels en de stukjes 'tussen' mijn vingers. Zoals jullie al hebben gezien in mijn top 3 handverzorging is de Vaseline hand & nail handcrème mijn favoriet.


Het is een vrij kleine tube waar 75 ml in zit. Er zit keratine en vitamine E in. Hij belooft je handen te verzachten en de nagels te versterken met 50%. Ook belooft deze crème snel in te trekken en niet vettig aan te voelen.


Als ik een druppel op mijn hand doe, merk ik al gelijk dat het een zeer vloeibare crème is terwijl anderen vaak redelijk dik zijn. Als ik het uitsmeer voelt het heel even vettig aan, maar na ongeveer 1 à 2 minuten is het er goed ingetrokken. Mijn handen zijn dan echt weer lekker zacht zoals de verpakking beloofd. Na ongeveer een uur of 2 beginnen ze weer droog aan te voelen en moet ik eventjes opnieuw smeren.

Na deze handcrème een paar weken gebruikt te hebben (ongeveer 3) merk ik wel dat de stukjes 'tussen' mijn vingers en rond mijn nagels een stuk minder droog zijn als ik bijvoorbeel 's morgens opsta. De crème heeft mijn handen een stuk minder droog gemaakt.

Dan nu de belofte dat de crème je nagels versterkt met 50%. Daar merk ik dus weinig van. Mijn nagels zijn even sterk als normaal. Ik heb redelijk sterke nagels, alleen in de winter wat minder maar daar helpt deze crème dus niet super voor.

De geur is niet apart, gewoon een neutrale geur. Ik vind dat zelf wel fijn. Het is misschien niet de lekkerste geur maar hij is niet echt storend dus je merkt het niet echt.

De prijs ligt rond de 3 euro en hij is te koop bij de kruidvat. Ik weet niet zeker of ze deze ook bij andere drogisterijen hebben. Kortom een fijne handcrème die erg budget is!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten