maandag 7 maart 2011

Te weinig tijd voor bloggen?!

Vaak word er gezegd : hoezo te weinig tijd voor een artikeltje schrijven? Dat is toch zo gedaan! Nou, nee! Dat is niet zo in 5 minuutjes gedaan. Misschien heb je het niet in de gaten maar stiekem gaat er toch heel veel tijd in 1 simpele review zitten.

Om te beginnen moet je productfoto's maken, het liefst vòòr je ze gebruikt. Altans dat vind ik want gebruikte producten zien er natuurlijk een stuk minder mooi uit op de foto. Ik maak dan heel veel foto's in verschillende soorten licht en vanuit verschillende punten. Dat kost vaak 20 minuten tot een half uur. Dan ga ik de foto's importeren en in mijn computer zetten. Daarna begin ik met het bewerken, van licht tot de sitevermelding. Voor de foto's van 1 review kost dat ongeveer 40 minuten.

Dan begin ik aan het artikel en zet de foto's alvast klaar zodat ik er een review omheen kan schrijven. Bij verzorgingsproducten zet ik het vaak ook nog even naast me zodat ik nog eens kan ruiken of de structuur kan voelen.

Dan begin ik met schrijven, het ligt aan het product maar meestal kost het ongeveer 40 tot 50 minuten en soms wel een uur voordat het helemaal af is. Inclusief lay-outen en kleine dingen aanpassen. Dus in totaal ben je stiekem toch wel 2 uur of langer met een artikel bezig.

Ik hoop dat jullie daarom kunnen begrijpen dat zoiets er soms niet in zit in verband met school of andere dingen, maar wij proberen natuurlijk altijd om het voor elkaar te krijgen omdat dit echt een grote passie/hobby van ons is!

X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten