vrijdag 18 november 2011

Pedicure/Manicure set













Afgelopen week is hij binnengekomen, mijn manicure/pedicure setje. Ik bracht eerst altijd folders rond (boring..) en elke week als ik ze had rondgebracht kreeg 'punten'. die werden dan op een site gezet en dan kon ik sparen voor dingen. uiteindelijk heb ik dit pedicure/manicure setje er van gekocht!












Dit is zeg maar het basis instrument, als je dit niet hebt kom je niet echt ver met het doen van je nagels. Aan de voorkant zie je een opening daar stop je de verschillende opzet stukjes in. Op de bovenkant zie je een draai schijfje. als je hem op 1 draaid gaat hij aan en gaat de snelheid gemiddelt en als je hem op 2 draaid gaat hij best snel. Ook heeft hij een handige 'hou vast' (ik bedoel dus dat je hem makkelijk vast kunt houden)

Opzet stukje 1 is om je nagels te knippen, dus korter te maken. Hij schuurt de kant van je nagel af die korter moet. handiger dan een schaar en ook makkelijk te doen bij  je anderen hand als je dat met een schaartje niet kan.

Opzet stukje 2 is op je nagels te vijlen. Normaal liep ik altijd met maar een nagelvijl rond die ik vaak kwijtraakte nu heb ik er een makkelijk in een bakje zitten.

Opzet stukje 3 heeft niet echt een bewegend effect. Als je dit stukje er op zet klikt hij vast zodat hij niet beweegt. Dit stukje is om je nagelriemen naar achter de duwen, dus het zelfde als een bokkenpoot.

Opzet stukje 4 is om de bovenkant van je nagels te vijlen, zo haal je nog restjes nagellak en scheurtjes in je nagel weg.

En als laatste opzet stukje 5, dit is om je nagels glad en glimmend te maken aan de bovenkant. Het is een zacht opzet stukje dus niks dat je nagel 'beschadigt'

Kuss ♡